Als eerste kort over onderscheidend vermogen. Hoe pakt u dat aan? Pakkende en duidelijke foto’s en video’s van gepoetste en schone auto’s en de opties en accessoires zijn dan belangrijk. Het verspreiden van die beelden via portals en social media ook.
Hoe bereikbaar bent u?
Maar hoe weet u of uw onderscheidend vermogen succesvol is? Dat merkt u uiteraard door het aantal klanten en autozoekers dat contact met u opneemt, en uiteindelijk een voertuig koopt. Maar hoe nemen deze contact met u op? Heeft u dat allemaal goed geregeld? De tips van Mijn VWE:
- Doorlopend bereikbaar: Het klinkt als een open deur, en dat is het ook: zorg dat u bereikbaar bent, ook ’s avonds. U deur moet online altijd openstaan. Veel autozoekers kijken namelijk in de avonduren op de bekende portalen en komen zo op uw website terecht.
- Duidelijkheid over bereikbaarheid: Als u op bepaalde momenten niet bereikbaar bent, wees dan duidelijk over wanneer u wél bereikbaar bent, of wanneer u de ontvangen mails beantwoordt. Zo weet de klant waar hij aan toe is.
- Contactmogelijkheden: Zorg ervoor dat u een (vast) telefoonnummer heeft. Denk ook na over uw mailadres. Weet dat als u social media inzet, dat er via die kanalen contact opgenomen kan worden.
Manieren van contact via portals en social media
Zorg er altijd voor dat u uw bedrijfsgegevens op uw eigen website, op de portals (denk ook aan uw bedrijfspagina op bijv. Marktplaats) en social kanalen heeft bijgewerkt en dat u de (privé) reacties op social media-berichten in de gaten houdt. Onderhoud ook de biedingen op voertuigen.
In de tekst van uw advertenties kunt u een Vaste advertentietekst laten opnemen. Deze maakt u aan in de advertentiemanager instellingen in Mijn VWE.
Calltracking van Marktplaats
Marktplaats biedt ook gratis Call Tracking aan, waardoor u inzicht krijgt in de telefoontjes die naar aanleiding van uw advertenties op Marktplaats worden gepleegd. Lees meer over Call Tracking.