Tijd over? Prijs uw voertuig optimaal aan

Een mooie, overzichtelijke advertentie zorgt ervoor dat uw voertuig sneller wordt verkocht. Dit omdat duidelijke foto’s en de juiste details vertrouwen aan de autozoeker geven om een voertuig te komen bezichtigen. Wij zetten een aantal handige tips voor u op een rij om uw advertenties te upgraden in deze mogelijk voor u rustigere periode.

Hoe scoort uw advertentie?

Hoe zorgt u ervoor dat uw voertuig eruit springt ten opzichte van het enorme aanbod op de vele portalen? Volg onderstaande stappen én je auto staat er schitterend bij op bijvoorbeeld Marktplaats, Autoscout24 of op één van de vele andere portals.


1. Zorg voor een uitstekende eerste foto!

Alle portals hebben één ding gemeen: uw eerste foto is dé eyecatcher van de advertentie. Zorg dus voor een uitstekende eerste foto van het voertuig in een nette, rustige en representatieve omgeving (zie onder). Zorg dat het voertuig gewassen en binnen schoongemaakt is en trek de kwaliteit door in de andere, minimaal 15 foto’s. Plaats de foto’s in een logische volgorde: start met een rondje om het voertuig (met oog voor detail) en daarna het interieur.

Foto’s van twee vergelijkbare auto’s: Rechts staat de BMW in een rustigere omgeving en dat geeft meer focus op het voertuig zelf.


2. Besteed aandacht aan unieke opties & accessoires

Zorg ervoor dat de iedere foto van het exterieur én interieur iets anders toont. Plaats foto’s van bijvoorbeeld opvallende opties & accessoires, zoals de (opgepoetste) motor, climate controle, audio, cruise controle, bekleding, reservewiel en de eventuele velgen en winterbandenset. Zorg voor een mooie belichting en denk eens na over het inzetten van 360 graden interieurfoto’s, exclusief te gebruiken voor Mijn VWE Optimaal-klanten.

Foto’s van een motorblok: Rechts is schoongemaakt en goed belicht.


3. Duidelijke tekst van het voertuig

Uiteraard worden de vele kenmerken van het voertuig opgesomd in de advertenties, automatisch toegevoegd vanuit Mijn VWE. Denk daarnaast aan een goede begeleidende tekst! Deze kunt u toevoegen met de tekstgeneratoren van Taggle (met een abonnement) of Finnik (gratis bij Inkoop & Verkoop Optimaal). Uiteraard kunt u teksten handmatig aanpassen en invoegen.

Als u een nieuwe advertentie maakt of deze aanpast in uw advertentiebeheer dan past u teksten aan tijdens de stap advertentieteksten. Denk ook aan de opvaltekst Marktplaats en de eventuele garantiepakketten van Autotrust.


4. De juiste titel: essentieel!

Het is logisch, maar nog vaak zien we matige advertentietitels. Zorg voor een titel die het voertuig juist omschrijft. Een voorbeeld: “Volvo XC70 2.0 D4 FWD Momentum, Leder, Xenon, Model 2015” is veel duidelijker dan “Volvo XC70 2.0 Diesel”. Nog te vaak worden advertenties op deze wijze geadverteerd op (betaalde) portals. Een klant zal eerder geneigd zijn op de eerste titel te klikken, zeker als uw (eerste) foto er aantrekkelijk uitziet.


5. Gebruik sjablonen in de advertentie

Wij raden u aan om via de eerste foto van uw advertentie duidelijk te zijn over de status van het voertuig en eventuele garanties en keurmerken. Met sjablonen kunt u bijvoorbeeld makkelijk toevoegen dat een auto is gereserveerd of verkocht is. Daarnaast kunt u ook logo’s toevoegen van BOVAG, NAP en Autotrust. Als u een nieuwe advertentie maakt of deze aanpast in uw advertentiebeheer, dan vindt u sjablonen onder Media en dan onder Mediabeheer / sjablonen.


6. Afleverpakketten aanmaken en toevoegen

Voor de klant is het belangrijk hoe u de auto aflevert na aankoop. Is dit met een bepaalde garantie? Wordt de auto bij aflevering gewassen? Zijn er nieuwe matten? Is er een volle of half volle tank? Zorg ervoor dat uw afleverpakketten in orde zijn en dat deze worden vermeld in uw advertentie. Zeker geen overbodige luxe om dit duidelijk te hebben bij al uw voertuigen. Stel uw afleverpakketten nu samen via Advertentiemanager Instellingen.