Volgers vinden op Facebook

Heel veel mensen zijn dag (en nacht) online op het internet. Door onder meer de coronacrisis neemt het aantal uren online per dag fors toe. Websites en apps als Facebook, YouTube, Google en Instagram worden enorm veel gebruikt. Zorg dat u en uw autobedrijf gevonden worden én volgers krijgen.

We zullen eerlijk zijn. Het krijgen van veel en de juiste volgers kost u even tijd. Het resultaat dat u bereikt kan u veel opleveren. Met social media kunt u namelijk veel mensen aan uw autobedrijf binden.

Aanmelden en starten?

In een ander artikel laten wij u zien hoe u zich kunt aanmelden op onder meer Facebook en YouTube. Als u dit heeft gedaan, dan is het handig om de juiste zaken in te vullen, zoals uw bedrijfsprofiel. Daarna kunt u aan de slag met het krijgen van volgers.

Krijgen van volgers op Facebook

Een duur woord voor betrokken en actieve volgers is een ‘community’. Tips om te starten met het binden van de juiste volgers aan uw Facebook-pagina vindt u hieronder.

  1. Zorg voor zinvolle berichten! Bedenk eventueel met hulp van werknemers of familie welke uitstraling u wilt. Voor een autobedrijf spelen uw voertuigen en / of uw werkplaats doorgaans de voornaamste hoofdrol. Maar hoe presenteert u uw voertuigen met foto of video? Misschien is het zelfs zinvol om alleen uw opvallende voertuigen te promoten. En bij onderhoud soms een video te plaatsen over het werk dat door u en uw medewerkers wordt verricht op de werkplaats.
  1. Verras af en toe! Mensen houden van leuke dingen. Verras bezoekers bijvoorbeeld met prijsvragen, leuke video’s met personeel en blije klanten. Er zijn veel dingen te verzinnen om op te vallen. Een voorbeeld is Autobedrijf Eric van der Weijer.
  1. Nodig iedereen uit! Zorg ervoor dat u familie en vrienden, medewerkers, bestaande en nieuwe klanten en partners van uw autobedrijf uitnodigt om lid te worden van uw Facebook-account. Doe dit in mails, in folders, op uw factuur, in brieven, in de wachtkamer, op uw website, uiteraard in uw Facebook-berichten en waar u ook zichtbaar bent.
  1. Laat u beoordelen! Vraag klanten om u te beoordelen op Facebook, en ook op Google. Gebruik hiervoor dezelfde middelen. Vooral in de wachtkamer zou een goede plek kunnen zijn om klanten te vragen u te beoordelen. Of middels een mailing achteraf. Hier een voorbeeld hoe dat er op Google uit ziet. Als u uw werk goed doet, dan hoeft u niet bang te zijn voor negatieve reacties. Daar zullen uiteindelijk meer positieve reacties tegenover staan.
  1. Kijk eens rond! Wat inspireert, is te kijken wat andere autobedrijven doen. Zo is Sam van Dalen een creatieve topper in hoe hij met social media omgaat. Dit is voor velen echter een stap te ver en mogelijk niet de juiste aanpak. Kijk eens wat andere bedrijven doen door op Facebook, YouTube en Instagram te zoeken naar autobedrijven bij u in de buurt of gewoon ergens in Nederland.
Autobedrijven op Facebook en Instragram

Enkele afwisselende voorbeelden van Facebook en Instagram-gebruik door autobedrijven treft u hieronder: