5 simpele marketingtips voor het autobedrijf

Deze week is het Automotive Marketing Week. We verzamelden daarom 5 simpele marketingtips, waarmee u meteen mee aan de slag kunt.

#1 Google Mijn Bedrijf
Een consument begint zijn zoektocht naar een nieuwe auto altijd op internet. En vaak begint dat op Google, de zoekmachine die door 95% van de internetters in Nederland gebruikt wordt. Als een consument de naam van uw bedrijf intikt bij Google, wilt u dat uw bedrijf meteen goed in het oog springt. Dat kunt u bereiken met Google Mijn Bedrijf.

Google Mijn bedrijf is een gratis tool waarmee u kunt beheren hoe uw lokale bedrijf wordt weergegeven in Google-producten, zoals Google Maps en Zoeken. Hiermee kunt u allerlei informatie toevoegen over uw bedrijf, van openingstijden, adres- en contactgegevens, foto’s en een link naar uw website. Een mooi eerste visitekaartje van uw bedrijf op Google.

#2 Zorg voor een professionele website
Een goede ontvangst in uw showroom is voor een klant een belangrijk argument om zichzelf te overtuigen bij u een aankoop te doen. Het geeft vertrouwen. En dat werkt online nét zo. Uw website is een onmisbaar verlengstuk van uw showroom. Met een professionele website legt u de eerste basis voor het klantcontact. Consumenten verwachten van een website dat het er verzorgd uitziet, dat uw hele voorraad te vinden is en dat ze snel en makkelijk contact met u op kunnen nemen. En daarbij moet het niet uitmaken of hij uw site bekijkt op zijn mobiel of zijn laptop.

#3 Zet uw actuele voorraad online
Bij tip 2 werd het al even aangestipt: de voorraad. Een klant wil graag de actuele voorraad kunnen bekijken. Niet is zo frustrerend als een website met verouderde voorraad op de website. Ook wil de klant van een auto zo veel gegevens kunnen bekijken. Niet alleen de voertuiginformatie en de prijs, maar ook zaken als wegenbelasting, verzekeringen en financiering. En vergeet de fotografie van uw voorraad niet. De klant wil de auto graag al goed hebben kunnen bekijken voor hij contact met u opneemt.

#4 Laat een klant makkelijk contact met u kunnen zoeken
Zorg ervoor dat een klant snel en eenvoudig contact op kan nemen, op de manier zoals de klant dat graag wil. Natuurlijk heeft u een contactpagina, maar nog beter is het als u op élke pagina de contactgegevens duidelijk heeft staan. De ene klant wil graag meteen kunnen bellen, de andere klant wil graag een e-mail sturen en de volgende vult liever een formulier in. Maak te het de klant zo gemakkelijk mogelijk om u te bereiken.

#5 Adverteer uw auto’s op advertentieportalen
U kunt uw voorraad extra onder de aandacht brengen door uw auto’s ook aan te bieden op de verschillende advertentieplatforms voor de automotive. U kunt dit doen door vanuit een overzichtelijk systeem alle occasions op de grootste advertentieportals te plaatsen,  zoals Marktplaats, Autoscout24, Autotrader, Gaspedaal, mobile.de en vele anderen.

VWE kan u hierbij verder helpen. Met een eigen website, met het adverteren van uw auto’s op autoportalen of het tonen van uw actuele bedrijfsvoorraad op uw eigen site. Kijk op vwe.nl voor meer informatie of neem direct contact met ons op via info@vwe.nl of via 088 893 7001 .