Tenaamstellen en afleveren voertuigen aan huis tijdens lockdown
Hieronder een bericht van het RDW over Tenaamstellen en afleveren voertuigen aan huis tijdens de lockdown.
Hieronder een bericht van het RDW over Tenaamstellen en afleveren voertuigen aan huis tijdens de lockdown.
Bericht van RDW, 18 december 2020
Om ervoor te zorgen dat RDW erkende bedrijven in deze lockdown toch voertuigen kunnen afleveren aan klanten, lichten we hieronder de mogelijkheid toe om tenaamstellen te regelen zonder dat klanten naar de showroom hoeven te komen. Hierbij laat de erkenninghouder de digitale machtiging of wilsverklaring aan huis bij de klant ondertekenen en vindt tenaamstelling plaats op de bedrijfslocatie.
Het proces van de tenaamstelling verloopt in de volgende stappen:
Uiteraard kunnen klanten ook zelf het voertuig op hun naam zetten. Hiervoor hebben zij het tijdelijk documentnummer en de tenaamstellingscode nodig. Op onze website kan de klant bij het inloggen met DigiD-Substantieel de codes opgeven. Het voertuig is via dit digitale proces direct tenaamgesteld. Klanten ontvangen via een link in de email het tenaamstellingsverslag.
U vindt meer informatie hierover op de pagina Kenteken overschrijven, onder ‘Zo werkt online overschrijven’.