Hoe komt u nu aan onderhoudsafspraken?

Dagelijks houdt VWE het aantal uitgevoerde APK’s in Nederland bij. Een overzicht hiervan plaatsen we dagelijks online op VWE.nl. Hieronder tips om uw agenda voor onderhoud vol te houden.

Hoe zorgt u dat uw klanten blijven komen voor een APK? Ze kunnen hun auto momenteel wel een paar uurtjes of zelfs dagen missen. Vijf tips!

1. Bekijk uw klantenbestand

Zorg ervoor dat u nog beter inziet welke klanten onderhoud of een APK nodig hebben. Bel uw klanten op en stuur een mail om een afspraak te maken. Bied indien mogelijk onderstaande mogelijkheden aan.

2. Haal auto’s op en breng ze terug

U kunt ervoor kiezen om auto’s bij de klant op te halen en weer terug te brengen. Zo hoeft de klant niet naar u te komen. Een extra service voor uw klanten dus! Zorg dan altijd voor duidelijkheid over uw hygiëne.

3. Communiceer duidelijk over de RIVM voorschriften

Bij afspraken of het ophalen en terugbrengen van auto’s is het belangrijk om te communiceren over de RIVM-richtlijnen. Deze vindt u hieronder:

  • Houd gepaste afstand, minimaal 1,5 meter.
  • Geen contact, geen handen schudden.
  • Zorg voor voldoende hygiëne.

Denk in dit geval ook over hoe u omgaat met uw eventuele wachtruimte. Kunt u mensen vragen om buiten te wachten of kunt u vervangend vervoer aanbieden?

4. Zorg voor voldoende hygiëne

Maak duidelijk hoe u met de voertuigen omgaat. Bijvoorbeeld: Onze medewerkers zijn zich ervan bewust dat hygiëne een belangrijke rol speelt, zowel binnen als buiten uw auto. Onze medewerkers wassen daarom hun handen na ieder contact met uw voertuig. Denk ook na over hoe u met het vervangend vervoer omgaat.

5. Wees duidelijk over de aflevermomenten

Het wordt voor klanten nog belangrijker om in te plannen wanneer ze iets kunnen doen. Bijvoorbeeld door het thuiswerken, overwerken en het lesgeven aan de kinderen. Wees dus duidelijk wanneer het onderhoud is afgerond.